3 Temmuz 2011

Volumetric Selection

3ds max’in kuşkusuz en karakteristik alanlarından birisi de “modifier stack” menüsü. Tamamen kedisine özgü bir biçimde, objeye uygulanan modifierler aşağıdan yukarıya doğru işlenerek bir sıra takip eder. Yerlerini değiştirmeniz çoğu zaman mümkün değildir. Bu kadarı ile kalmaz modifierlerin içerisindeki “sub-object” modları açık ise birbirleri ile etkileşime girebilirler. Benzer 3d programlara bu yönü ile pek uyuşmuyor. Bu özellikle 3dsmax’i yeni öğrenenler için bir kabusa dönse de iyi anlaşıldığında çok esnek bir yapıya sahip olduğu görülecektir.
Modifierler arası etkileşimler çoğunlukla “selection”lar için kullanılır. Bu “selection”lardan biriside “Volumetric Selection” modifieri. Yapılan selection açık bırakıldığında kendi üstündeki modifierler için bir seçim haline dönüşür. “Volumetric Selection”da öyle bir parametre var ki, kullanması çok eğlenceli ve birazda yaratıcılıkla çok kullanışlı hale gelebiliyor. “Mesh Object” ile seçime izin vermesinden bahsediyorum.
Aşağıdaki ilk videoda, yaptığım metalik bir yırtılma animasyonunu nasıl yaptığımı uygulamalı olarak gösterdim. Bir altındaki Evrimart logo videosu da bu tutorial için hızlıca denenmiş bir uygulama.