2 Temmuz 2011

Küresel Spiral Modelleme

Bir logo için aşağıdaki şeklin 3 boyutlu olarak modellenmesi gerekiyordu. Öncelikle bunu modellemekte ne var ki? diyebilirsiniz. Evet birçok yöntem bulunabilir yada freeform poligon olarak dahi modellemek mümkün, fakat hem zaman hem de kusursuz parametrik bir model yapılması gerekiyorsa modeli parametrik olarak çözmekten başka çare kalmıyor.
Logoya baktığımızda gördüğümüz, bir şeridin en üstten başlayıp 4 turn olacak şekilde bir küreyi sardığını görüyoruz. Doğal olarak 2 heliksin miror şeklinde birleşimi gibi algılanıyor, fakat hiçbir parametrik deforme aracı (FFD gibi modifierler) bir heliksi kusursuz küresel bir forma çeviremiyor ne yazık ki.
Çözüm aslında basit, formu oluşturan spiralin path’ini bir şekilde oluşturabilmek gerek. Bunun için 4 turn şeklini iki ucu sabit olacak şekilde terse almaya çalışırsak yarım bir çember (circle) den ibaret olduğunu görürüz.
Dolayısıyla yarım circle’ı 4 defa twist ederek (1440 derece) küresel sriral path’imizi elde edebiliriz. Bundan sonra işimiz daha kolay.
Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi işlem sıramız:
  • Bir circle oluşturup (editable spiline’a çevirip) yarısını siliyoruz.
  • Düşük çözünürlülüğe sahip bir cicle’yi “normalize spl” modifieri ile yüksek çözünürlülüğe sahip hale getiriyoruz. (seg Length = 1) Bunu yaptığımızda spralin twist edilebilmesini sağlamış oluyoruz. Aynı zamanda Modelimizin poligon sayısını belirliyor.
  • Artık Path formumuz parametrik olarak hazır. Artık 3. botuya geçirme vakti. Birçok forklı yöntem kullanılabilir. Ben edit spline>rendering>rectangular yaptım.
  • Daha sonra verilen kalınlık ta parametrik olsun diye shell kullandım. Spiralimiz tam küre yüzeyinde olacağı için yol boyunca küre formunu verecek şekilde edge atmak gerek.